Akut spor
Handlinger ved kendt borger i kommunen
- Hospitalet giver kommunen besked om, at borger har brug for kommunale ydelser – via korrespondancemeddelelse og/eller telefonisk.
- Forventes handlinger fra kommunen inden for 24 timer, kontaktes kommunen altid pr. telefon.
Løsningsmuligheder
Hvis akutafdelingen ‘registrer indlagt’:
- Akutafdelingen giver besked til kommunen om, at borger har brug for kommunale ydelser via korrespondancemeddelelse eller evt. plejeforløbsplan
- Forventes handlinger fra kommunen inden for 24 timer, kontaktes kommunen altid pr. telefon
- Der sendes en udskrivelsesadvis, når borger sendes hjem fra akutafdeling
- Hvis patienten har behov for kontakt til visitation, er hospitalet behjælpelig med at finde kontakttelefonnummer til kommunens visitation
Hvis akutafdelingen ‘registrer akut ambulant’:
- Akutafdelingen giver besked til kommunen om, at borger har brug for kommunale ydelser via korrespondancemeddelelse
- Forventes handlinger fra kommunen inden for 24 timer, kontaktes kommunen altid pr. telefon
- For inspiration se evt. Vestklyngens samarbejdsaftale om korrespondancemeddelelse her
- Kommunen læser indkomne korrespondancer 1 gang pr. vagt (jf. Rammeaftale om anvendelse af korrespondancebrevet mellem hospitaler og kommuner i Region Midtjylland - se rammeaftalen her)
- Hvis patienten har behov for kontakt til visitation, er hospitalet behjælpelig med at finde kontakttelefonnummer til kommunens visitation